Thursday, March 27, 2014

Senaman

Cara nak turun berat...
Cara nak hidup sihat...
Cara nak hidup cergas...

Bermacam kenyataan...
Bermacam fakta...
Segala macam teori...
Habis semua keluar...

Adakah ianya fakta?
Adakah ianya di perakukan?
Adakah ianya sudah di kaji?

Bila jual product, kita tahu hanya kelebihan produk...
Kita tak tahu keburukan produk...
Kekurangannya pun kita tidak tahu...
Kita guna dan kita terus cerita...

Betul ke apa yang kita rasa?
Sama ke dengan apa yg orang lain rasa?
Apakah kesan sampingannya?
Selamatkah ia di gunakan?

Pada aku, produk produk kesihatan yang terjual sekarang ada kelebihan dan kekurangannya...
Hasil dan kesannya berbeza dari orang lain...
Apa rahsianya sehingga cepat dapat turunkan berat?
Apa tipsnya untuk dapat bentuk badan yang di ingini?

Jika kita membeli produk tersebut, soalan dari pembeli...
Perlu ke saya jaga makan?
Macam mana nak amalkan?
Perlu bersenam?
Apa kesannya?

Yang itu aku malas nak cerita...
Tapi pada pandangan aku...
Produk tersebut hanya pembantu...
Contoh, dari kuala lumpur hendak ke perlis...
Kita boleh jalan kaki, tapi lambat...
Jika menaiki kereta, cepat sampai bukan...
Begitulah perumpamaannya...

Pada aku, kita tak boleh tidak untuk tinggalkan aktiviti senaman...
Tidak di nafikan dengan produk itu kita boleh kurus...
Tapi kesannya bagaimana?
Ada quote inggeris...
'Good in dress or good in naked'
Kurang lebih begitulah bunyinya...

Kita nak cantik berbaju atau berbogel?
Macam lucah sikit tapi itu kenyataannya...
Cantik berbaju semua orang boleh...
Tapi cantik berbogel siapa boleh?
Tak semua orang boleh...

Kurus memang dah kurus...
Tapi tak ada bentuk...
Rata (flat) sahaja...
Cantik biar ada 'muscle tone' bentuk otot tu yang buat kita menarik...

Ingin di tegaskan di sini...
Senaman tu penting...
Aku pun ada cuba beberapa produk utk kurus...
Tapi aku mencuba apa yang dilarang...

Maksudnya dia kata jaga makan...
Aku jawab, kenapa perlu jaga kalau aku beli produk ni mahal2 tapi kena jaga makan...
Dia tak suruh bersenam tapi boleh di lakukan....
Aku suka bersenam, jadi aku buat...

Beli produk mahal mahal,
Tapi kena jaga makan...
Ada lebih bagus aku jaga makan sendiri tanpa menggunakan produl yang mahal mahal itu...

Senaman itu penting...
Jadikan amalan...
Sekurang kurangnya 20minit setiap sesi...
2jam maksimum setiap sesi...
3 ke 4 sesi seminggu...

Anda mampu mengubahnya...

No comments:

Post a Comment