Friday, October 14, 2011

penat

Letih melayan,tapi seronok…
Bila nak dapt pun tak tahu…
Pasti boleh dapt ke???
Itu yang jadi persoalan dalam diri aku….
Nak tinggal,aku dah ada perasaan kat dia….
Bila tak cari,dia akan cari aku….
Aku seronok dengan dia tapi bila depan dia,macam ada sesuatu ysng dia sorok dari aku…
Aku tak tahu apa yang cuba dia sorok….
Nak tanya macam pelik je…
Tak terluah dek mulut untuk bertanya…
Zahirnya nampak okay,batinnya aku tak tahu la…
Depan aku serius dengan aku tapi belakang…..
Aku dah luahkan tapi dia suruh tunggu jadinya malas la aku nak ulang-ulang lagi benda yang sama nanti kena marah….
Biar jale bendaa tu datang sendiri…
Kalau ada,aku terima,kalau tak ada pun kena terima….
Aku sedar sapa aku…
Hanya budak kampung je…
Banding dengan dia yang duduk di bandar….
Aku selalu ulnag benda ni…
‘berdua lebih baik tapi sendirian menyenangkan’
Ada betul tapi kadang-kadang bosan juga….
Aku bahagia dengna hidup aku tapi aku nak berkongsi Cuma pada siapa???
Keluarga???kawan???cikgu???pensyarah???
Siapa???
Jika diberikanku satu peluang
Apa yang aku impikan
Pulihkan segala kesilapan
Jika diberikanku satu peluang
Kembali ke masa silam
Kan ku pilih ke tarikh kita dulu

No comments:

Post a Comment